STEM-центр

Мета STEM-центру:

  • формування наукового світогляду та критичного мислення,творчих здібностей особистості молодої людини в умовах становлення інформаційного суспільства та економіки знань.

 Завдання STEM-центру:

  • мотивація учнів та студентів до освіти в науково-технічній сфері та подальшого розвитку наукової кар’єри;
  • стимулювання досліджень і винаходів у STEM-галузях;
  • розвиток наукового кадрового потенціалу країни.

Напрями роботи STEM-центру:

  • створення стратегічного партнерства між університетом, середніми школами та підприємствами;
  • проведення Днів науки як в університеті, так і у інших освітніх закладах;
  • проведення університетських олімпіад із програмування та ІТ;
  • робота з обдарованою учнівською молоддю шляхом проведення конкурсів, майстер-класів, тренінгів і навчальних квестів.

 

НА ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ – ФЕСТИВАЛЬ!

 

Саме таку подію організувала кафедра інформатики та методики її викладання у стінах фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Фестиваль із промовистою та незвичною назвою «STEM-креатон» розпочав свою роботу ще 1 червня. Захід був організований спільно із Управлінням освіти та науки Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільським комунальним методичним центром науково-освітніх інновацій та моніторингу з метою впровадження та популяризації природничо- математичних та інженерних досліджень у Тернопільській області, поширення досвіду та становлення Тернопільщини як центру STEM-освіти в Україні. STEM-проекти, ідеї, стартапи та інновації, які запропоновані ще зовсім юними дослідниками від початкової школи до студентів-магістрантів, були відібрані незалежним журі для очного туру фестивалю, у ході якого учні та вчителі шкіл міста Тернополя та області та студенти фізико-математичного факультету мали змогу ознайомитись із презентаціями лауреатів, випробувати реалізовані проекти, поспілкуватись із командами-учасниками та взяти участь у чисельних заходах, які були організовані на факультеті.

 

Дуже велику зацікавленість учасників викликав проект розумного дому команди магістрантів І курсу спеціальності «Середня освіта (інформатика)» у складі: Абрамик Марії, Волоса Олександра, Кручака Богдана, Мартиновського Андрія, Фридриха Владислава, Швеця Арсена. Адже пропоноване студентами рішення не тільки гарантує безпеку, комфорт, економію та ефективне управління власним будинком, прототип якого майстерно виконано та запрограмовано самими студентами, а й легко масштабується та налаштовується, гарантує ефективність в управлінні та видатках на обслуговування будинку.

Магістрантка І року спеціальності «Середня освіта (математика)» Козіброда Тетяна виступала не тільки як студентка вишу, а й як викладач студії робототехніки. Робот, який створений під її керівництвом учнями початкових класів уже приніс своїм авторам нагороди на престижних конкурсах із робототехніки, а від учасників фестивалю – бурхливі оплески та схвалення. Важливо, що заходи, які проводить кафедра інформатики та методики її викладання, приносять свої плоди.

І ще одним лауреатом фестивалю стали учні Заліщицької державної гімназії Лучин Дмитро та Гарасимчук Василь – учасники весняної STEM-школи, яка була організована викладачами кафедри (завідувач БаликН.Р.) у березні 2017 року. Їх проект «Пристрій для збереження енергії у медіацентрах» хоча є першим кроком в опануванні учнями робототехніки на базі мікроконтролерів, але гідно поцінований учасниками фестивалю та викликав неабияке зацікавлення міжнародних організацій, які підтримують ідеї Глобальних цілей сталого розвитку.

Відкриттям фестивалю стали й учні звичайної сільської школи із с. Вишнівчик: Винницька Марта, Кілівник Юлія, Павлюк Віталій, Аліськевич Марія, Халупняк Анастасія, Притка Вікторія. Їх проект «Фітокартина для кабінету інформатики» уже брав участь у різноманітних всеукраїнських та міжнародних конкурсах, але поки не дуже відомий тут, на своїй маленькій батьківщині. І одним із завдань фестивалю є ознайомлення широкого загалу із реальними дієвими проектами, які під силу школярам навіть із віддалених не тільки від столиці, а й від обласного центру сіл.

Організатори фестивалю прагнуть, щоб усі його учасники могли перейняти досвід один в одного, отримали добрий старт для інноваційного розвитку та втілювати свої проекти у життя. Тому після нагородження номінантів фестивалю дипломами лауреата фестивалю, керівників команд Войчишин О.Д., Грушко Н.А. (Заліщицька державна гімназія), Попель С.М. (Вишнівчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів), Балик Н.Р., Барна О.В. (ТНПУ) грамотами Управління освіти та науки Тернопільської обласної державної адміністрації, усі учасники мали змогу попрацювати у різних воркшопах, організованих на фізико-математичному факультеті. Серед них: 3D-моделювання та друк на 3D-принтері (кер. Мартинюк С.В.), цікава математика (кер. Василенко Я.П.), математичне орігамі (кер. Грод І.М.), фізичний експериментаріум (кер. Мохун С.В.), керування Lego роботом (кер. магістрантка ІІ курсу спеціальності «Середня освіта (інформатика) Шпортак У., кер. Балик Н.Р.). Студенти факультету мали змогу під час фестивалю зустрітись із представниками фірми ВАЙС ІНЖИНІРИНГ – спонсору фестивалю «STEM-креатон, 2017», які у ході лекції розповіли про технології інтернету речей та продемонстрували її реальне втілення у проектах, які розробляють співробітники компанії.

Окремою подією фестивалю був День відкритих дверей для майбутніх абітурієнтів факультету. Одинадцятикласники не тільки мали змогу на собі відчути насичене подіями студентське життя факультету, взяти участь в фестивальних заходах, а й зустрілись із деканом фізико-математичного факультету Громяком М.І., познайомились із специфікою вступної компанії та перспективами навчання на фізико-математичному факультеті.

У рамках фестивалю викладачі фізико-математичного факультету та його гості – вчителі та методисти Тернопільщини взяли участь у роботі круглого столу на тему «Міжнародні STEM-проекти: досвід та перспективи», у ході якого обговорено проблеми розвитку STEM-освіти та підготовки майбутніх педагогів до її реалізації, продемонстровано ефективні способи залучення педагогічних колективів до участі у міжнародних проектах (директор Заліщицької державної гімназії Войчишин О.Д.), проаналізовано особливості підготовки учнівської та студентської молоді до міжнародних змагань та захистів наукових проектів (вчитель інформатики та математики Вишнівчицької ЗОШ І-ІІІ ступенів Попель С.М.), окреслено досвід університетів Європи у залученні студентів до STEM-проектів (Романишина О.Я., Карабін О.Й.), презентовано досвід проведення міжфакультетських тренінгів для магістрантів університету з питань використання ІКТ в інноваційній діяльності та проектних методиках (Шмигер Г.П.). Учасники круглого столу прийняли одностайну резолюцію спрямовувати спільні зусилля для формування та реалізації концепції формування компетентностей майбутніх педагогів задля реалізації STEM-освіти як важеля інноваційного розвитку суспільства.

Про нас пишуть

 

Тернопільська обласна державна адміністрація за підтримки Національного заповідника «Замки України», Кременецько-Почаївського державного історико-архітектурного заповідника спільно із кафедрою інформатики та методики її викладання ТНПУ ім. В. Гнатюка розпочала проект «Друге життя замків Тернопільщини». Під час сьомого засідання Ради туристичних міст і регіонів України даний проект представив голова Тернопільської ОДА Степан Барна.

За його словами, мета проекту – комп’ютерна реконструкція та 3D-друк замків Тернопільщини, які зараз знаходяться у напівзруйнованому стані, задля відновлення архітектури оборонних споруд давнини. Водночас, важливість даного проекту полягає в тому, що ці замки становлять великий туристичний, історичний та рекреаційний потенціал області.

«На сьогодні представлено 3D-модель Кременецького замку, який роздрукований на 3D-принтері. Цей принтер презентували у сучасний STEM-центр педуніверситету депутати Верховної Ради України від Тернопільщини Олег Барна, Ігор Побер, Микола Люшняк, Тарас Юрик. Наразі на стадії комп’ютерної розробки перебуває ще й модель Теребовлянського замку. У планах проекту також – 3D-реконструкція усіх знакових замків Тернопільщини для того, щоб показати всій Україні, як виглядали ці замки ще до руйнування. Проект уже стартував і надалі всі макети зберігатимуться в одній локації, а, зокрема, у музеї, для подальшої підтримки у форматі віртуальної реальності», – підкреслив Степан Барна.

В області розпочали проект «Друге життя замків Тернопільщини» (відео)
Сьомий з’їзд Ради регіонів відбувся на Тернопільщині
Михайло Тітарчук: «Треба робити правильну промоцію принад Тернопілля» (фото)

 

Цифрове літо школярів на фізматі

 

Викладачі кафедри інформатики та методики її викладання та студенти продовжують співпрацю із школярами та освітянами Тернопільщини. Для понад півсотні школярів на базі STEM-центру «Цифрові ерудити» Тернопільського національного педагогічного університету уже розпочались цифрові літні канікули, адже після учнів Білобожницької та Великогаївецької ЗОШ на фізико-математичний факультет завітали учні Української гімназії імені Івана Франка м. Тернополя. До організації екскурсії та навчання учнів долучились студент-магістрант 2 курсу спеціальності «Інформатика» Барна В. разом із викладачем кафедри Маланюк Н.Б. та вчителем інформатики  гімназії Бобошко О.І.

Учні мали змогу попрактикуватись у керуванні програмованих роботів на базі констуктора Lego EV3, спробувати свої сили у 3D-моделюванні емблеми випускника своєї школи під керівництвом доцента Барни О.В., ознайомитись із технологією 3D-друку під керівництвом доцента Мартинюка С.В. Завідувач кафедрою інформатики та методики її викладання доцент Балик Н.Р. анонсувала для учнів умови та етапи проведення фестивалю «STEM-креатон» та наголосила про важливість для успіху у майбутньому обрання ними STEM професій. На фізико-математичному факультеті та на факультетах, які готують майбутніх вчителів хімії, біології, екології під час вивчення дисциплін, які пов’язані із ІКТ, велику увагу приділяється інтегруванню предметів на базі новітніх технологій та роботизованих систем, що є основою STEM-освіти. Тому можна із впевненістю зазначити, що Тернопільський національний педагогічний університет не тільки готує висококласних спеціалістів на студентській лаві, а й через залучення дітей до  STEM-освіти формує природничу, математичну, технічну та інженерну еліту нашого краю, яка покликана у майбутньому розвивати нові технології, реалізовувати креативні проекти та стартапи.

 

Навчання 3D-моделюванню та 3D-друку в STEM-центрі “Цифрові ерудити”

 

7 червня уже третя група вчителів інформатики, які представляють школи Тернопільського району та громад із Тернопільського району практично у повному складі підвищували свою кваліфікацію на базі фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та міжнародного тренінгового центру “Освітня інноватика”.

Учасники тренінгу разом із вчителями Чортківського та Теребовлянського районів та слухачами курсів ТКІППО перейшли у списку далеко за сотню педагогів, які опановували програми для 3D-моделювання та знайомились із технологією 3D-друку в STEM-центрі “Цифрові ерудити”. Викладачі кафедри інформатики та методики її викладання ТНПУ щоразу удосконалюють та розширюють програму тренінгу. Це не тільки ознака дуже творчого та відповідального ставлення до своєї роботи, а й можливість тим, хто уже побував на подібному тренінгу, а таких виявилось двоє, навчатись новому, бачити перспективи та продукувати нові ідеї, проекти. Таке навчання є основою розбудови нової школи, у якій вчитель постійно навчається та удосконалює свою педагогічну майстерність.

Конкурс на кращий міні-проект серед учасників тренінгу, переможець якого отримав “розумну голову”, роздруковану на 3D-принтері, продемонстрував, що серед учасників першого відкритого фестивалю “STEM-креатон”, який розпочався 1 червня на Тернопільщині за ініціативи кафедри інформатики та методики її викладання, будуть дуже вдалі та потрібні нашому суспільству, освіті та бізнесу проекти. Бо під керівництвом таких вчителів вмілими руками учнів та їх світлими головами, ідеями, творчістю та натхненням можна творити дива!

 

Перша регіональна науково-практична веб-конференція зі STEM-освіти

 

Кафедра інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка спільно із Тернопільським обласним комунальним інститутом післядипломної педагогічної освіти 24 травня 2017 року проводили I регіональну науково-практичну веб-конференцію «STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес». Напрями роботи конференції:

1. STEM в освіті: проблеми і перспективи.

2. Інноваційне мислення учителя та учня як база STEM-освіти.

3. Інформаційні технології як шлях впровадження STEM-освіти.

 

Участь кафедри інформатики та методики її викладання у міжнародній освітній програмі Intel

 

Нашого цвіту по всьому світу! Саме такі слова сьогодні звучали на фізико-математичному факультеті Тернопільського національного педагогічного університету Імені Володимира Гнатюка під час вручення сертифікатів студентам 5 курсу про проходження ними тренінгу за міжнародною освітньою програмою “Intel. Навчання для майбутнього. v10”. Слово цвіт – не випадково, адже цвіт студентства отримав гідну відзнаку не тільки творчості, винахідливості, креативу, інноваційному мисленню, які продемонстрували студенти під час створення дієвих та готових до впровадження у Нову школу міжпредметних проектів, які обов’язково передбачають використання сучасних ІКТ та формування компетентностей учнів. А ще поцінування вкладу усього колективу фізико-математичного факультету на чолі з деканом Громяком М.І. у підготовку висококласних спеціалістів – педагогів нової формації. Відрадно, що студенти та викладачі з нагоди цієї події одягнули вишиванки, адже їх праця спрямована на успіх кожного і є такою ж багатогранною та неперерішеною, як прадавній народний оберіг. Хай цвіт вишиванки, який прикрашає вулиці і домівки не тільки України, а й цілого світу, яскраво та радісно вкриває педагогічну та професійну стежину кожного студента та студентки. І хай ці майбутні педагоги, які долучились до програми, яка працювала та працює у десятках країн світу, колись будуть відомі на весь світ своїми здобутками і примножать славу Україні!

 

Студенти фізико-математичного факультету – учасники наукових пікніків у Тернополі

 

21 травня в Тернополі на Театральному майдані відбулись 5-ті ювілейні Наукові Пікніки. Під час їх проведення було представлено понад 30 міні-лабораторій просто неба, 500 експериментів  та наукових винаходів, виставка “ЛандауЦентр”, “Мікроби як люди”, створена за підтримки науковців Оксфордського університету,  хімік-шоу, розробки робототехніки, дрони, басейн з неньютонівською рідиною та інші наукові цікавинки.

Відрадно, що студенти фізико-математичного факультету спеціальності інформатика теж брали участь у заходах. Робот, який прибирає сміття та робот-танцюрист, який виконує рухи за заданою програмою, міні-3D-модель Кременецького замку, реконструкцію якого виконали студенти у проекті «Друге життя замків Тернопільщини», та їх розповідь про особливості підготовки моделей і друку на 3D-принтері викликали велику зацікавленість у відвідувачів та учасників наукових пікніків.

 

Наукові пікніки у Бережанах

 

5 травня 2017 року з метою популяризації науки на площі Ринок відбулись «Наукові пікніки у м. Бережани» – це демонстраційні інтерактивні експерименти для всіх бажаючих долучитися до таємниць науки. При цьому науково-просвітницька робота поєднувалась із грою та навчанням.

Під час проведення наукових пікніків всі відвідувачі мали можливість ознайомитися з різними технічними пристроями, спостерігати та проводити цікаві досліди з фізики, хімії та біології.

Кафедру інформатики та методики її викладання ТНПУ ім. В. Гнатюка на цьому святі науки представляли магістранти Шпортак Уляна, Віятик Христина та Козбур Марія. Вони демонстрували усім бажаючим роботу робота-прибиральника сміття на базі Lego EV3 та надрукований на 3Д-принтері макет Кременецького замку, розповідали про основи програмування роботів Lego, 3Д-моделювання і 3Д-друк.

 

Семінар для учителів інформатики Теребовлянського району

 

30 березня

Фізико-математичний факультет ТНПУ ім. В.Гнатюка, вул. Винниченка, 10

 

 

Екскурсія у країну інновацій

 

Екскурсія студентів Галицького коледжу ім. В.Чорновола

20 березня

Фізико-математичний факультет ТНПУ ім. В.Гнатюка, вул. Винниченка, 10

 

 

Екскурсія студентів училища на фізико-математичному факультеті

 

13 березня 

 

Фізико-математичний факультет ТНПУ ім. В.Гнатюка, вул. Винниченка, 10
 
 
 
 
 

 

Співпраця університету та закладів професійно-технічної освіти

 

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка є навчальним закладом, у якому не тільки по-сучасному й компетентно навчають майбутніх педагогів. Він також є майданчиком, у якому підвищують свій професійний рівень вчителі та викладачі навчальних закладів м. Тернополя та області. Саме для реалізації ідеї, що сьогодні успішною є людина, яка постійно навчається, та для перетворення університету із навчального закладу «для студента» у навчальний заклад «для людини та її розвитку» на фізико-математичного факультету діє Міжнародний тренінговий центр «Освітня інноватика».

Фундаторами центру є кафедра інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Технічно-гуманістична академія м. Бєльсько-Бяли, Польща. Понад два роки викладачі кафедри проводять тренінги та пропонують науково-методичні  матеріали для поглиблення цифрової компетентності студентів та випускників вузу та практикуючих  педагогів на засадах навчання протягом життя.

Викладачами кафедри інформатики та методики її викладання Н.Р. Балик, О.В. Барна, Г.М. Скасків, Г.П. Шмигер був організований тренінг для педагогів Тернопільського вищого професійного училища №4 імені Михайла Паращука на тему «Технологія оцінювання навчальних досягнень студентів». У програмі тренінгу передбачено ознайомлення із технологією формувального оцінювання, розробка його учасниками інструментів реалізації вступного та поточного оцінювання на базі сучасних сервісів Веб 2.0.

 

Про нас пишуть

 

STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії і нових знань. Але, звісно, STEM-освіта – це не тільки «навчання навпаки». Абревіатура STEM розшифровується як science (природничі науки), technology (технологія), engineering (інженерія), mathematics (математика) – і найбільший «козир» STEM-освіти у тому, що вона допомагає опанувати їх не відокремлено, а за допомогою інтеграції всіх п’яти дисциплін у єдину систему навчання.

Від «науки в собі» до навчання в житті

У тому, що майбутнє – за міжпредметною інтеграцією, переконана і доцент кафедри інформатики та методики викладання Тернопільського національного педагогічного університету Ольга Барна. На її думку, сьогодні діти отримують фрагментарні знання, які можна порівняти з пазлами. І лише у небагатьох учнів ці «пазли» складаються в єдину «картину» світу.

На жаль, навіть у тих школах, де впроваджують STEM-освіту, це робиться в межах окремих предметів, у жорстких рамках програм, – визнає Ольга Барна. – До того ж діти отримують знання від учителя, з підручників, з інтернету і дуже рідко апробують їх самі.

Між тим у Європі, навпаки, більшість шкільних предметів – практико-орієнтовані. Під час вивчення теми «Відсотки» учні мають порахувати, наприклад, скільки відсотків потрібно платити за банківський кредит, – практичні задачі для школи «диктує» саме життя.

Викладач переконана, що завдання університету – підготувати (і швидко перепідготувати) педагогів, які б уже сьогодні-завтра могли реалізовувати STEM-освіту. І допомогли середній школі організувати таке навчання «не політерно» (коли кожна наука з системи STEM – окремо), як це часто спостерігається нині, а саме в комплексі.

Запровадити STEM-освіту в школі найкраще можна у профільних класах. Зокрема, у класах математичного профілю робити прості інженерні розрахунки тощо.

Метод інтеграції предметів починає враховуватися і при написанні підручників. Наприклад, під час роботи над підручником «Інформатика», одним з авторів якого є й Ольга Барна, метод інтеграції предметів – обов’язковий.

 Ми синхронізуємо цей предмет з усіма іншими, – розповідає викладач. – Аналізуємо – як можуть учні «зв’язати» ту чи іншу тему з біологією, хімією, фізикою. Щоб це була не «наука в собі», а навчання в житті, яке можна було б використати в інших галузях.

У Тернопільському національному педагогічному університеті напрями STEM – серед пріоритетних. Тут діє STEM-центр, де студенти разом з учнями мають змогу скористатися лабораторіями, знайти наукову і методичну підтримку. Разом зі школярами студенти створюють моделі діючих роботів, опановують 3D-друк, проводять дослідження у хімічній і біологічній лабораторіях. Окрім того, у магістерських програмах передбачено спеціальні інтегровані курси, на яких навчають працювати над спільними проектами.

Чимало проектів фінансує міська громада. Наприклад, у проекті «3D-замки Тернопільщини» студенти й учні моделюють будівлі, які потребують відновлення. Незабаром у Тернополі з’явиться галявина замків, на якій будуть розташовані ці пам’ятки історії та архітектури. Участь у цьому беруть студенти-історики, фізики, мистецтвознавці. Досвід спільної діяльності й «освіти навпаки» (коли знання здобувають під час практичної роботи над проектом) стане у пригоді молодим педагогам у майбутній професійній діяльності.

Відбувається інтеграція предметів, – каже Ольга Василівна. – І якщо до STEM-наук додати літеру «A» (тобто креативність, творчість), то ми отримаємо не просто інтеграцію технічних дисциплін, а дисципліни, побудовані на креативності. Бо коли нація перестає продукувати ідеї, вона стає лише спільнотою споживачів.

 

Основи 3D-моделювання та друку у STEM-центрі «Цифрові ерудити»

 

У перший день весни STEM-центр «Цифрові ерудити», який діє при кафедрі інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, приймав у своїх стінах вчителів інформатики та математики. Понад 20 педагогів міста Тернополя та області долучились до розвитку STEM освіти Тернопільщини.

Викладачі та студенти фізико-математичного факультету продемонстрували власні проекти, реалізовані у програмах для 3D-моделювання та надруковані на 3D-принтері, який презентували у STEM-центр депутати Верховної Ради України з Тернопільщини. На даний час триває друк реконструкції Кременецького замку. Гості STEM-центру мали змогу не тільки ознайомитись із новою та дуже перспективною технологією, а й побачити як виглядала перлина історичної спадщини Тернопільщини у її початковому вигляді. Реконструкція та друк здійснюється в рамках проекту «Друге життя замків Тернопільщини», який реалізується на кафедрі спільно із ТОДА за архівними матеріалами з використанням сучасних технологій.

Учителі також мали змогу опанувати навичками самостійного створення 3D-моделей у спеціальній комп’ютерній програмі. Розробник кращого учительського проекту, створеного під час тренінгу, отримав подарунок, надрукований на 3D-принтері.

Захват від побаченого та почутого, задоволення від власних досягнень, сертифікати про підвищення кваліфікації з основ 3D-моделювання та друку, позитивні емоції від спілкування із викладачами університету та креативні плани для розвитку STEM-освіти у своїх навчальних закладах – це далеко не повний перелік озвучених учасниками позитивних моментів організаторам заходу – викладачам кафедри Н.Р. Балик, О.В. Барна, С.В. Мартинюк, Г.М. Скасків, Г.П. Шмигер та керівнику Центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Л.Є. Кривокульському.

Основи 3D-моделювання та друку у STEM-центрі «Цифрові ерудити»

Сучасна STEM-освіта: сьогодення і майбутнє

 

1 лютого 2017 року кафедра інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка приймала у стінах фізико-математичного факультету понад 40 вчителів інформатики та фізики Чортківського району. Завдяки співпраці кафедри та освітян області та за ініціативи Чортківського РМК (Завідувач Петрів С.М, методист Кастранець Л.М.) педагоги мали змогу ознайомитись із роботою SТEM-центру, зокрема із технологією 3D-друку, програмуванням Lego роботів, створенням проектів на базі мікроконтролера Arduino. Вчителі також взяли участь у тренінгу, який розроблений Міжнародним тренінговим центром «Освітня інноватика», який діє при кафедрі. У програмі тренінгу передбачено  набуття теоретичних та практичних навичок з основ комп’ютерного моделювання, що дуже корисно з огляду вимог сучасності та  буде розглядатись у курсі інформатики 9 класу за новою програмою з інформатики.

Сучасна STEM-освіта: сьогодення і майбутнє

 

Зимова школа особистісного розвитку «Мої цифрові канікули»

 

12 січня 2017 року на фізико-математичному факультеті відбулася зимова школа особистісного розвитку «Мої цифрові канікули» для випускників 11 класів загальноосвітніх шкіл області та міста.
Проведення школи мало на меті формування цифрового потенціалу молоді, сприяння особистісного розвитку учнів на засадах компетентнісної освіти, підвищення рівня математичної освіти, підготовку до ЗНО з математики.

“Цифрові” канікули школярів області завершилися на фізматі

 

VII Міжнародна науково-практична конференція

 «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді»

 

7 грудня 2016 року відділом STEM-освіти Інституту модернізації змісту освіти проведено Всеукраїнський науково-практичний семінар «STEM-освіта: шляхи запровадження, актуальні питання та перспективи» у рамках VIІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді».

Доцент кафедри інформатики і методики її викладання ТНПУ імені Володимира Гнатюка О.В.Барна презентувала модель організації STEM-освіти та особливості її рівнів, детально розповіла про ресурси, методичні підходи, структуру функціонуючого STEM-центру на базі педагогічного вишу.

 

3-D принтер до Всесвітнього дня науки

 

10 листопада 2016 року проведений захід “Дні молодої науки”. З нагоди Всесвітнього дня науки на
фізико-математичний факультет ТНПУ імені Володимира Гнатюка завітали депутати Верховної Ради України Олег Барна, Микола Люшняк, Ігор Побер і Тарас Юрик та подарували сучасний 3D-принтер для STEM-центру “Цифрові ерудити”.

Подарунок депутатів Верховної Ради України до Всесвітнього дня науки

 

 

Дні молодої науки

 

З 8 по 10 листопада 2016 року  на фізико-математичному факультеті Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за ініціативи кафедри інформатики та методики її викладання в рамках Всесвітніх днів науки організовано Дні молодої науки.

На фізматі Дні молодої науки

 

Європейський тиждень коду для учнів Тернополя та Тернопільської області

 

У рамках Європейського тижня коду з 18.10.2016р. по 20.10.2016 р викладачами кафедри успішно проведено освітній захід «Години коду» для 88 учнів 5-11 класів 12 тернопільських загальноосвітніх шкіл.

Учні шкіл успішно пройшли випробування Години коду на загальноєвропейській платформі. Учасники заходу брали участь у майстер-класі з програмування, проходили годину коду, відвідали workshop з проектування та програмування роботів на платформах Lego та Arduino, ознайомились із технологією 3D друку. За результатами освітнього заходу учасники отримали сертифікати.

У Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В.Гнатюка проходить європейський тиждень коду

 

Європейський тиждень коду для студентів  та викладачів університету

 

17.10.2016 року кафедра інформатики і методики її викладання ТНПУ імені Володимира Гнатюка успішно організувала ряд заходів з програмування та інноваційних технологій для студентів університету в рамках Європейського тижня  коду.

У Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В.Гнатюка проходить європейський тиждень коду

http://events.codeweek.eu/view/8107/event/

 

Ключ успіху до цифрового майбутнього

 

У жовтні 2016 року в ТНПУ імені Володимира Гнатюка на базі фізико-математичного факультету відбувся  науково-освітній  захід STEM-центру з учнівською молоддю Тернопільщини. Були запрошені школярі й учителі, які цікавляться наукою, ІТ-технологіями, робототехнікою, програмною інженерією та розробкою комп’ютерних ігор.

 

3-D подарунок до Дня заснування м. Тернополя

 

До Дня заснування міста Тернополя відбулася презентація моделі Тернопільського замку, як результату спільного інноваційного проекту кафедри інформатики і методики її викладання ТНПУ імені Володимира Гнатюка та студії 3D-друку «Третій елемент» (керівники: Р. Романський та Р.Титарчук).

15 квітня 2016 року студенти фізико-математичного факультету ТНПУ імені Володимира Гнатюка презентували національному заповіднику «Тернопільський замок» зменшену його  копію.

3-D подарунок до Дня заснування Тернополя

 

Лекція та майстер-клас від фахівців  ІТ-компанії ELEKS

 

26 лютого 2016 року кафедра інформатики і методики її викладання ТНПУ імені Володимира Гнатюка
організувала зустріч фахівців ІТ-компанії ELEKS із студентами фізико-математичного факультету. Провідні спеціалісти компанії розповіли про сучасні тренди в ІТ-галузі та провели майстер-клас з робототехніки.